18 kwietnia 2023

W pułapce social mediów… czyli utop swoją wewnętrzną Barbie! 

Wiele osób dalej wierzy, że z marketingiem trzeba być wszędzie. 

Wiele osób dalej bije się w pierś, że ma za mało jest postów, za mało rolek, za mało wszystkiego. 

Wiele osób cierpi, bo po prostu nie daje rady udźwignąć socialowego bycia..

Wiele osób staje się tą samą lalką Barbie z Instagrama...

 

Czas się obudzić! 

 

Zadam Ci pierwsze, moim zdaniem najważniejsze pytanie: 

  • Co musisz mieć, by być na wszystkich kanałach social media? 

Odpowiedzi są dwie: 

Czas - żebyś mógł robić posty, siedzieć godzinami w Canvie i bawić się w TikToka

Pieniądze - jeśli nie masz czasu, no musisz kogoś po prostu opłacić by robił to za Ciebie. 

Zastanów się więc, czy masz czas czy pieniądze, i od tego zacznij myśleć dopiero, w którym kierunku idziesz i na co Cię stać. 

 

Druga sprawa, dlaczego masz być wszędzie? Który Mądrala powiedział, że jeśli będziesz w tym “wszędzie”, osiągniesz sukces? 

Pytanie drugie:

  • Jaki jest Twój cel bycia na konkretnym kanale? 

Odpowiedzi jest tak wiele, ilu jest ludzi na świecie. To Ty, jako właściciel swojej marki - firmowej czy osobistej musisz wiedzieć, po co Ci to wszystko jest. 

Jest natomiast jedna ZŁA odpowiedź - jeśli publikujesz posty by po prostu “coś tam było na Facebooku czy Instagramie” - to powodzenia. Nikt już tego nie kupuje. 

Ustal konkretny cel, z tą słynną metodą SMART, a będziesz wiedzieć, czego Ty naprawdę chcesz od bycia w social mediach. 

 

Pytanie trzecie:

  • Gdzie są Twoi klienci? 

Mając markę - czy osobistą czy firmową, pomyśl, gdzie Ci wszyscy ludzie są. Znajdź ich, zobacz co czytają, co komentują i… jakie mają problemy. I rozszerzmy to nasze pytanie: Gdzie są Twoi klienci i dlaczego mają Cię obserwować? 

Dlatego, że piszesz, jaki masz cudowny produkt? Albo jak fantastyczne są Twoje usługi?

Daj im coś, daj im wartość i to inną niż konkurencja! Wyjdź poza szablon i pomyśl, co to może być, że ludzie nie będą mogli doczekać się kolejnego posta, rolki, relacji. 

 

Pytanie czwarte, zainspirowane otoczeniem:

  • Dlaczego…dlaczego kopiujesz tę samą treść i wrzucasz na wszystkie kanały? 

To jest dla leniuchów. Obrzydliwych leniuchów, którzy myślą, że wygrali na loterii skoro mogą stworzyć nie 2 a 1 post, który wszystko załatwi. 

Co niby załatwi? Zwiększy liczbę klientów? sprzedaży? 

 

“Funkcja kopiowania postów z Facebooka na Instagram jest funkcją genialną!” - powiedziała moja studentka mówiąc o tym magicznym przycisku. 

Zapytałam: Dlaczego? 

“Bo zarówno odbiorcy na Instagramie jak i na Facebooku będą wszystko wiedzieć, a my zaoszczędzimy czas”. 

Pokiwałam głową.

 

Ok, technicznie jest to rzeczywiście dobra odpowiedź. 

Ale marketingowo? Zależy. 

A co, gdyby prowadzić oba kanały z pełnią zaangażowania, doprowadzając do tego, że nasi odbiorcy będą nas chcieli obserwować i na Facebooku i na Instagramie, i będą zachwyceni, że są inne treści? 

Ok, czasami można coś skopiować, ale napisz to innymi słowami, wykaż się. 

Tu musisz wybrać, czy chcesz być leniwy, czy chcesz świadomie podejść do social mediów.  

 

Dostosuj swój świat online to możliwości: czasu i pieniędzy. 

Wybierz jeden kanał lub dwa, ale bądź zaangażowany - ludzie to docenią. Nie porywaj się na wszystko i nie wrzucaj bełkotu na każdy kanał, byleby być.

Zmęczy Cię to. Prędzej czy później. 

Nie rób tego samego co konkurencja, nie kopiuj a postaw na odmienność. 

W końcu to Ty masz markę, swoją, własną jedyną, więc dlaczego masz być klepać ściany bezsensownego tekstu? 

I na sam koniec… nasz słynny CHAT GPT. Powiem krótko i zwięźle. Na ten moment super do inspiracji, tragiczny do pisania żrących, ciekawych tekstów - chociaż lada moment pewnie się to zmieni. 

 

Bądź uważny - Twoje działania w pracy nad marką mają służyć TWOIM CELOM. 

Jeśli wrzucasz coś bez celu, bo trzeba, bo wszyscy mają i kopiujesz konkurencję - odpuść.  

Utop swoją wewnętrzną Barbie - Twoje zdrowie Ci podziękuje :) 

 

Jeśli po przeczytaniu tego wpisu czujesz mocniejsze bicie serducha - podaj go dalej :) 

Lena

 

ADmaker

 

ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 13

lokal 219

81-383 Gdynia

 biuro@admaker.pl

 +48 502 834 189

 

Nasza oferta

 

• social media 

• identyfikacja wizualna

• branding

• copywriting

• naming

• Kocice Biznesu