Ile ja się nasłuchałam, że księgowe i kadrowe to nie muszą mieć ani marketingu ani social mediów.
Ile razy menadżer w firmie czy specjalistka od logistyki uciekają na słowa: "Musimy wrzucić coś na Facebooka - Grażyna, może Ty?".
W pracy na etacie powinnaś się skupić na pracy i...tylko na pracy.
Ale... czy aby na pewno? Czy nie trzeba zadbać o swoją własną, marketingową stronę mocy?
Praca na etacie ma wiele zalet - przede wszystkim - nie musisz się o nic martwić, prócz tego na czym znasz się najlepiej.
Pieniądza na koncie są? Są. Praca od 8 do 16.00 jest? Jest. Prezent na urodziny lub wolne dostajesz? No pewnie!
Ale.... czy wiesz co będzie jutro? za 3 dni? za rok?
Nie wiesz. I jak się okaże, że zamykają firmę, w której Ci tak dobrze, albo wypalasz się z każdym dniem tak mocno, że z Twojego zapału zostaje tylko popiół, nagle trzeba zmienić pracę, a może i zawód. I zaczynają się schody. Okazuje się, że ludzie, którzy mają podobne umiejętności - też szukają pracy, mają markę osobistą i...
większe szanse na lepsze zarobki, ciekawszę pracę i nowe możliwości.
STOP! Myślisz sobie - przecież nie będę jakimś influencerem, z milionem obserwujących, ani nie zostanę piosenkarką jak Rihanna, bo śpiewać każdy może, ale Ty jednak śpiewasz gorzej. Jaka więc marka osobista?
I tu przychodzę ja, ubrana cała na biało - marka osobista to nie tylko gwiazdy internetu czy telewizji. Marką osobistą może zostać każdy. W swojej niszy, w swoim małym światku. Tak, to też jest marka osobista, o czym ludzie... zapominają :)
Sama definicja mówi nam, że marka osobista to kształtowanie własnej osoby i tworzenie strategii postępowania w odniesieniu do tego, jak chcemy być postrzegani.
Słowo "personal branding" po raz pierwszy użyto w 1997 roku przez T. Petersa w artykule " The Brand called you " , aby określić reklamowanie się marki osobistej. Człowieka zaczęsto postrzegać jako... produkt, który może stać się sam w sobie marką. I tak, jest to dość świeża sprawa, bo dzięki osobom z PR, termin zaczął być w XXI wieku coraz bardziej popularny.
Okazuje się również, że tworzenie marki osobistej, to nie tylko reklamowanie się jako gwiazda, to przede wszystkim tworzenie własnego JA w relacji z otoczeniem.
To połączenie Twoich wartości, tego jak chcesz, by Cię postrzegano, Twojej strategii na życie zawodowe i osobiste. To świetne narzędzie, dzięki któremu nawet Ty, drogi etatowcu, możesz wpłynąć na swoje życie.
Najważniejszy powód, by zacząć go stosować to... znalezienie się jako numer 1 na liście headhunterów - czyli ludzi szukających talentów do fajnych, dobrze płatnych prac.
Czyż nie byłoby wyśmienicie, gdyby telefon czy messenger urywał się od potencjalnych pracodawców? I tak, to jest możliwe.
Drugi powód to stworzenie wizerunku eksperta - skoro uczysz się w zaciszu domowym, masz ogromną wiedzę w swojej dziedzinie i osiągasz najlepsze wyniki w pracy to... czemu by się tym nie podzielić ze światem internetowym? Ludzie widząc w Tobie autorytet będą o Tobie pamiętać, a to otwiera już drzwi do kariery.
Trzeci powód - stajesz się lepszym człowiekiem, człowiekiem, którego warto zapraszać na uroczystości, z którym dobrze jest napić się kawy i który wyznaje swoje wartości, jednocześnie zgodne ze sobą i z tożsamością, którą chcesz pokazać światu.
I jedna sprawa - nie chodzi o to, że teraz masz codziennie wrzucać posty na każdy możliwy kanał social media, zrobić stronę internetową i obnażać się ze swojego życia.
Social media to jedno z wielu narzędzi personal brandingu - i nie, nie musisz spamować wszystkich dookoła ;) Chodzi o to, byś dbała o to, co wrzucasz na swoje kanały, co chcesz pokazać światu, co mówisz i jaka tak naprawdę jest Twoja własna tożsamość.
Bądź dobrym, fajnym człowiekiem. Nawet na etacie możesz przejść na wyższy level. Jedynie co trzeba zrobić, to działać :)
P.S. I tak, przygotuję dla Ciebie wpis o narzędziach, które Ci pomogą w budowaniu marki osobistej, a nie odstraszą :)
Jeśli podoba Ci się wpis - podaj go dalej :)
Lena
ADmaker
ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 13
lokal 219
81-383 Gdynia
biuro@admaker.pl
+48 502 834 189
Nasza oferta
• social media
• identyfikacja wizualna
• branding
• copywriting
• naming
• Kocice Biznesu