30 stycznia 2023

Marka osobista dla etatowca - 3 powody, dlaczego ma to sens!  

Ile ja się nasłuchałam, że księgowe i kadrowe to nie muszą mieć ani marketingu ani social mediów. 

Ile razy menadżer w firmie czy specjalistka od logistyki uciekają na słowa: "Musimy wrzucić coś na Facebooka - Grażyna, może Ty?".

W pracy na etacie powinnaś się skupić na pracy i...tylko na pracy. 

 

Ale...  czy aby na pewno? Czy nie trzeba zadbać o swoją własną, marketingową stronę mocy? 

 

Praca na etacie ma wiele zalet - przede wszystkim - nie musisz się o nic martwić, prócz tego na czym znasz się najlepiej. 

Pieniądza na koncie są? Są. Praca od 8 do 16.00 jest? Jest. Prezent na urodziny lub wolne dostajesz? No pewnie! 

 

Ale.... czy wiesz co będzie jutro? za 3 dni? za rok? 

 

Nie wiesz. I jak się okaże, że zamykają firmę, w której Ci tak dobrze, albo wypalasz się z każdym dniem tak mocno, że z Twojego zapału zostaje tylko popiół, nagle trzeba zmienić pracę, a może i zawód. I zaczynają się schody. Okazuje się, że ludzie, którzy mają podobne umiejętności - też szukają pracy, mają markę osobistą i... 

większe szanse na lepsze zarobki, ciekawszę pracę i nowe możliwości. 

 

STOP! Myślisz sobie - przecież nie będę jakimś influencerem, z milionem obserwujących, ani nie zostanę piosenkarką jak Rihanna, bo śpiewać każdy może, ale Ty jednak śpiewasz gorzej. Jaka więc marka osobista? 

 

I tu przychodzę ja, ubrana cała na biało - marka osobista to nie tylko gwiazdy internetu czy telewizji. Marką osobistą może zostać każdy. W swojej niszy, w swoim małym światku. Tak, to też jest marka osobista, o czym ludzie... zapominają :) 

Sama definicja mówi nam, że marka osobista to kształtowanie własnej osoby i tworzenie strategii postępowania w odniesieniu do tego, jak chcemy być postrzegani. 

 

Słowo "personal branding" po raz pierwszy użyto w 1997 roku przez T. Petersa w artykule " The Brand called you " , aby określić reklamowanie się marki osobistej.  Człowieka zaczęsto postrzegać jako... produkt, który może stać się sam w sobie marką. I tak, jest to dość świeża sprawa, bo dzięki osobom z PR, termin zaczął być w XXI wieku coraz bardziej popularny. 

 

Okazuje się również, że tworzenie marki osobistej, to nie tylko reklamowanie się jako gwiazda, to przede wszystkim tworzenie własnego JA w relacji z otoczeniem. 

To połączenie Twoich wartości, tego jak chcesz, by Cię postrzegano, Twojej strategii na życie zawodowe i osobiste. To świetne narzędzie, dzięki któremu nawet Ty, drogi etatowcu, możesz wpłynąć na swoje życie. 

 

Najważniejszy powód, by zacząć go stosować to...  znalezienie się jako numer 1 na liście headhunterów - czyli ludzi szukających talentów do fajnych, dobrze płatnych prac. 

Czyż nie byłoby wyśmienicie, gdyby telefon czy messenger urywał się od potencjalnych pracodawców? I tak, to jest możliwe. 

 

Drugi powód to stworzenie wizerunku eksperta - skoro uczysz się w zaciszu domowym, masz ogromną wiedzę w swojej dziedzinie i osiągasz najlepsze wyniki w pracy to... czemu by się tym nie podzielić ze światem internetowym? Ludzie widząc w Tobie autorytet będą o Tobie pamiętać, a to otwiera już drzwi do kariery. 

 

Trzeci powód - stajesz się lepszym człowiekiem, człowiekiem, którego warto zapraszać na uroczystości, z którym dobrze jest napić się kawy i który wyznaje swoje wartości, jednocześnie zgodne ze sobą i z tożsamością, którą chcesz pokazać światu. 

 

I jedna sprawa - nie chodzi o to, że teraz masz codziennie wrzucać posty na każdy możliwy kanał social media, zrobić stronę internetową i obnażać się ze swojego życia. 

Social media to jedno z wielu narzędzi personal brandingu - i nie, nie musisz spamować wszystkich dookoła ;) Chodzi o to, byś dbała o to, co wrzucasz na swoje kanały, co chcesz pokazać światu, co mówisz i jaka tak naprawdę jest Twoja własna tożsamość. 

 

Bądź dobrym, fajnym człowiekiem. Nawet na etacie możesz przejść na wyższy level. Jedynie co trzeba zrobić, to działać :) 

 

P.S. I tak, przygotuję dla Ciebie wpis o narzędziach, które Ci pomogą w budowaniu marki osobistej, a nie odstraszą :) 

 

Jeśli podoba Ci się wpis - podaj go dalej :)

 

Lena 

 

 

 

 

 

 

 

ADmaker

 

ul. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego 13

lokal 219

81-383 Gdynia

 biuro@admaker.pl

 +48 502 834 189

 

Nasza oferta

 

• social media 

• identyfikacja wizualna

• branding

• copywriting

• naming

• Kocice Biznesu